Jaký vliv může mít vůně na zákazníka?

19. února 2020
Všimli jste si někdy zápachu desinfekce u lékaře nebo v nemocnici? Všimli jste si zápachu v některých prodejnách obuvi? Všimli jste si někdy zápachu z toalet ve velkých supermarketech? Ať jste si nepříjemného zápachu všimli kdekoliv, předpokládám, že to na Vás nikdy nezanechalo pozitivní dojem.

Tak jako příjemná hudba, krásně vystavené zboží nebo příjemná obsluha, tak i vhodná vůně má nezanedbatelný vliv na chování zákazníka. Ani jeden z těchto faktorů nedokáže bez druhého fungovat, přesto se s vůněmi pracuje velmi málo. Přitom nejeden výzkum prokázal, že vůně mohou mít na rozhodování klienta veliký význam. Například sladké vůně, jako je čokoláda, vanilka, skořice nebo káva zaručeně  zvyšují chutě u lidí, podotýkám chutě na sladké. (kavárny?....)

Osobně jsem měl možnost tuto formu vyzkoušet, kdy jsem od jedné společnosti, vyrábějící dorty pro velké řetězce, zakoupil čokoládový dort a společně s vůní kávy a vanilky jsem je nechal uprostřed chodby ve společné kuchyňce. Světe div se, opravdu to fungovalo a začali za mnou kolegové chodit, zda by si trochu dortu nemohli dát. Díky tomu se nám také podařilo ulovit jednoho klienta, majitele lázní na Moravě.


Sladké ovocné vůně mají na druhou stranu charakter komfortu. To znamená, že se používají pro prostory, kde chcete, aby se Vaši klienti cítili uvolněně a příjemně. V těchto případech používáme vůně, jako jsou Sladké mango, Zelené jablko, Granátové jablko. Tyto vůně Vám například mohou připomenout letní dovolenou a příjemné zážitky.

Když ucítíte příjemnou vůni při vstupu do hotelu, jistě Vám to dá také pocit jistoty, že jste si vybrali ten "správný" hotel, který se stará o čistotu a hygienu.

Řešení vonného marketingu však nemusí být žádná drahá záležitost, naopak to bude jistě levnější varianta než drahé výlohy a světelné produkce.

Vůni tedy nemusíte vnímat jako další náklad, ale investici, který se vždy při výběru vhodné vůně vrátí. O tom se každý den přesvědčují vlastníci hotelů, kteří využívají Hyscent vůně. Nejen na recepcích, ale také v pokojích.

Naše reference

reference

Zaujali jsme vás?

Ozvěte se nám na čísle +420 604 238 007, nebo nám napište zprávu. Rádi Vám poradíme.